Kwiecień 2006

Przegląd prasy  2006


Styczeń 2006
Luty 2006
Marzec 2006
Kwiecień 2006
Maj 2006
Czerwiec 2006
Lipiec 2006
Sierpień 2006
Wrzesień 2006
Październik 2006
Listopad 2006
Grudzień 2006

 

 
          poradnik

Kwiecień 2006 r.

AQUA FONS VITAE
woda źródłem życia

Pojęcie wody mineralnej po raz pierwszy zdefiniowano na Międzynarodowym Kongresie Balneologicznym w Nauheim w 1911 roku

Łaciński tytuł artykułu sugeruje, że będzie mowa o sprawach, o których już starożytni mawiali. Rzeczywiście, w starożytnym Rzymie wodę źródlaną rozlewano do wielkich amfor i beczek, następnie transportowano do domów patrycjuszy. Sprowadzano ją z Alp, bo tamte źródła były najlepsze. Cały artykuł >>>>
Rozwój rynku wód imineralnych w Polsce
Hanna Górska Warsowicz

Rynek wód mineralnych to przykład jednego znajszybciej rozwijajacych się obszarów sektora napojów bezalkoholowych. Wzrost zainteresowania wodą mineralną to efekt działań marketingowych, zwłaszcza promocyjnych, poszczególnych producentówi zmiany strategii pozycjonowania tego produktu............
 Komentarz
 

Po pięknym wstępie  autorka pisze  o różnych wodach znajdujących się na rynku, mieszając pojęcia. Nie wie widocznie czym się różnią od siebie różne rodzaje wód, i nie wie sama o czym pisze. Robi porównania  sprzedaży używając np. takich grup jak: "wody mineralne i gazowane", itp. Jak widać z tekstu korzysta przede wszystkim z tzw. "literatury reklamowej" w której producenci chwalą swoje wody niezależnie od ich wartości. Do wód mineralnych zalicza np. "źródlaną wodę z dodatkiem melisy, rumianku i mięty". Jednym słowem pomieszanie z poplątaniem i szkoda, że tak poważne czasopismo zamieszcza takie teksty, które pogłębiają tylko dalej chaos, jaki panuje w tej branży.

Kwiecień 2006 r.
NAPOJE ZIMNE I GORĄCE
Opinie detalistów

Cegorią. Generuje – w zależności od rodzaju sklepu i i lokalnych warunków - około 2 proc. obrotów. Co ważniejsze, sprzedaż wody rośnie zarówno ilościowo, jak i wartościowo, przy czym równie dobrze sprzedaje się produkty markowe, jak i marki własne detalistów i hurtowników. itd...........

 Komentarz

Niestety, jak wynika z tego artykułu detaliści traktują wszystkie wody butelkowane jako wody mineralne. Kompletnie jak widać z tego, na tym się nie znają i sami nie wiedzą co sprzedają. Klienci biorą to co tanie, a nie to co wartościowe. I obroty rosną….

 
Kwiecień 2006 r.

NAPOJE ZIMNE I GORĄCE
Wody na dużym plusie

Woda butelkowana to największa i najszybciej rozwijająca się kategoria napojów bezalkoholowych. Miniony rok był udany dla niemal wszystkich producentów. Spożycie doszło do 50 litrów na głowę a sprzedaz zwiększyła się o 13 proc. przekraczając 2 mld litrów. To jednak wciąż niewiele, w porównaniu z innymi krajami europejskimi, dlatego fachowcy prognozują dalszy wzrost rynku - po 6 - 7 proc. rocznie.

 Komentarz

Po raz pierwszy czytamy w takich opracowaniach prawidłowe określenie "wody butelkowane"!  Do tego czasu używano zwykle zamienie wody mineralne, chociaż to, to nie to samo. Jak widać nasza edukacja przynosi pozytywne skutki.

Ale jest trochę innych uwag. Nie prawdą jest że wody źródlane można pić w dowolnych ilościach. Wody źródlane nie mając składników mineralnych rozrzedzają elektrolity w organizmie, a one są czynnikie sprawczym rychów motorycznych mięśni w tym serca, które może gorzej funkcjonować a nawet stanąć jak ma rozrzedzone elektrolity. I właśnie jest na odwrót jak napisano w artykule. Na codzień powinno się pić odpowiednio dobrane wody mineralne przedewszystkim z dużą ilością magnezu i wapnia, bo tych składników mineralnych nam  zawsze dużo brakuje, a tylko sporadycznie  pić wodę źródlaną, najwyżej w tedy jak nie ma pod ręką lepszej wody.

 
27.04.2006
Sekrety medycuny,
Z wizytą w SPA


Woda jest dziś modna. Z kobiecych torebek wystają buteleczki z mineralną popijaną łyczkami zarówno w pracy, jak i podczas wakacyjnej podróży.......
Komentarz Niestety wiele potem podanych rad nie jest trafnych.
Przedwszystkim, jak jest gorąco i człowiek jest osłabiony to prawdopodobnie brakuje mu soli mineralnych, których pozbył się wraz z potem i wtedy trzeba pić wody wysokozmineralizowane,aby uzupełnić je w organizmie, a ściślej mówiąc w elektrolitach jakie znajdują się w komórkach i przestrzeni pozakomoórkowych. Przegotowana woda z kranu ma bardzo mało składników mineralnych. Podobnie wody źródlane, nisko zmineralizowane. W czsie upałów i przy uprawianiu sportu, oraz w czasie cięzkiej pracy należy pić wody przedewszystkim wody słone i zdużą zawartością magnezu. To porawia smopoczucie i dodaje siły.
    gazeta
OLSZTYŃSKA
    14.04.2006

Pomysł Polki podbił australijski rynek

Australijczycy oszaleli na punkcie wymyślonego przez nidziczankę Joannę Wojtalik kolorowego magazynu, który na butelkach wody mineralnej zastępuje tradycyjną etykietę - informuje "Gazeta Olsztyńska".
"iLove", czyli woda mineralna z 32-stronicową gazetą, to pierwszy na świecie "magazyn na butelce". W lutym ten nietypowy miesięcznik o modzie i życiu gwiazd trafił na australijski rynek, gdzie bije rekordy popularności. Tylko w marcu sprzedaż osiągnęła prawie 135 tys. egzemplarzy. Teraz Asia ze swoim pomysłem wyrusza na podbój świata.
Wymyśliłam ją jeszcze na studiach marketingowych - mówi Joanna Wojtalik. Mieliśmy na zajęciach opracować innowacyjne metody sprzedaży wody. Pomyślałam, że ludzie zwracają uwagę na etykietkę przyklejoną do butelki, więc można ją z powodzeniem zastąpić gazetą. Pomysł spodobał się nie tylko szkolnemu wykładowcy, ale przede wszystkim australijskim przedsiębiorcom, którzy wyłożyli pokaźne sumy na jego realizację - opowiada.
Kiedy Asia opatentowała "magazyn na butelce", produkcja ruszyła pełną parą. O Joannie Wojtalik rozpisywały się gazety, była m.in. na pierwszej stronie popularnego w Australii dziennika "MX". Teraz próbuje rozreklamować pomysł na wszystkich kontynentach - na początku kwietnia była m.in. w Nowym Jorku, Paryżu i Berlinie.
Mimo że zwiedziłam kawałek świata, zawsze najchętniej przyjeżdżam w moje rodzinne strony. Tu mam przyjaciół i rodzinę - przyznaje.
Joanna wyjechała z Nidzicy 12 lat temu. Córka była wtedy w drugiej klasie liceum. Spakowałyśmy walizki i poleciałyśmy do mojej drugiej córki do Australii - opowiada mama Joasi. No i już tam zostałyśmy - dodaje rozmówczyni "Gazety Olsztyńskiej". (PAP)

 
Instytuty naukowej reklamy
Anna Szulc

Co łączy Danonki, Morlinki, wodę Żywiec Zdrój i kawę Astra? Rekomendują je nam polscy naukowcy. Za to niemieccy – wręcz przeciwnie.
Na zlecenie miesięcznika konsumenckiego niemieccy analitycy przebadali wodę Żywiec Zdrój. Instytut Matki i Dziecka właśnie ten produkt poleca w żywieniu najmłodszych. Badania przeprowadzono dwukrotnie, z rocznym odstępem. W obu przypadkach okazało się, że w wodzie Żywiec Zdrój jest więcej bakterii niż w tej z kranu. – Gdyby to była kranówa, sanepid odciąłby jej dopływ – uważa doktor Hałat, były główny inspektor sanitarny. Epidemiolog dodaje, że wodę z tak wielką ilością bakterii można podawać niemowlętom wyłącznie po przegotowaniu. Ale o tym na etykiecie butelki nie było i nadal nie ma słowa. Więce>>>>"Przekrój", 20. kwietnia  2006r.

12/18. 04. 2006 r.

Aktualności: Wywiad

Rafał Masiak
Dyrektor. marketingu hirmy Hoop SA zapowiada doinwestowanie wody Arctic, myśli o launchu nowej marki w tej kategorii produktowej. Prowadzący wywiad stwierdza, że: Badania pokazują, że trudno jest promować markę niezwiązaną z uzdrowiskiem. Na co pada odpowiedź, że: Oderwanie od źródła postrzegam jako wyróżnik Arctica. Daje to możliwość wyróżnienia na tle konkurentów. W dalszej części wywiadu dyrektor Rafał Masiak snuje plany trwałego wiazania marki z konsumentem i budowanie jej wartości emocjonalnej. Prezentuje też wiele innych pomysłów na nowe wody i napoje Hoop.

Rozmawiali: Magdalena Kałdunek-Soroczyńska i Tomasz Wygnański

 
20. 04. 2006 r.

Nowa kampania  wody Piwniczanka

Miliony lat temu natura ukryła przed nami swój najcenniejszy skarb, wodę GeoMineralną.. - tak zaczyna się wizerunkowy spot pierwszej kampanii ATL naturalnej wody mineralnej Piwniczanka. Kreację przygotowała Agencja Reklamowa OPUS B.

- Piwniczanka jest naturalną wodą mineralną wydobywaną w znanym uzdrowisku Piwnicznej Zdroju. Z uwagi na wysoką zawartość jonów magnezowych i wapniowych jest wodą rekomendowaną przez Polskie Towarzystwo Magnezologiczne im. prof. Juliana Aleksandrowicza.

Posiadamy naturalny produkt, który od bardzo wielu lat cieszy się szerokim uznaniem. Postanowiliśmy przedstawić nasz <<najcenniejszy skarb>> masowemu odbiorcy” – mówi Tomasz Radzik, kierownik działu sprzedaży i marketingu Piwniczanki.

Rynek naszego Klienta jest rynkiem trudnym. Obserwujemy różnorodnie pozycjonowane marki, w kilku nie zawsze oczywistych dla konsumentów kategoriach jak: naturalne wody mineralne, wody mineralizowane, wody źródlane czy wody stołowe. Wyróżnienie produktu wymagało od nas mocnego brandingu a zarazem zdystansowania się od konkurencji. Kreację postanowiliśmy oprzeć na wyjątkowych cechach Piwniczanki. Bogata w naturalne minerały, wydobywana z głębokich złóż w Piwnicznej Zdroju woda, już tysiące lat temu sama stworzyła swoją kategorię. Do nas należało jedynie jej określenie. Tak powstało hasło kampanii:
<<Piwniczanka. GeoMineralna. Woda idealna>>”
– mówi Tomasz Urban, dyrektor kreatywny OPUS B

„Kropla” to tytuł 15 i 30 sekundowych spotów zrealizowanych przez ITI Film Studio. Autorem zdjęć  i reżyserem jest Darek Kuc, zaś scenografii Joanna Macha. Kampania ruszyła 19 kwietnia i potrwa 2 miesiące. Media zaplanował i zakupił Mindshare. Spoty reklamowe pojawią się w telewizjach TVP1, TVP2, TVN, Polsat. Wsparciem kampanii telewizyjnej będą reklamy w prasie: Newsweek, Przekrój, Wprost, Gala, Claudia, Olivia, Kuchnia oraz outdoor.
autor artykułu: masz


13.04.2006


Michał Bożek
Michał Bożek, właściciel i prezes Ustronianki
Miliardy złotych na napoje bez procentów-
Beata Drewnowska

Polacy kupują coraz więcej wód, soków i nektarów. W ubiegłym roku ich produkcja wynosiła w Polsce 5,7 miliardów litrów, a wartość sprzedaży około sześciu miliardów złotych. Najszybciej wśród napojów bezalkoholowych rośnie sprzedaż wody mineralnej, źródlanej i stołowej. W latach 2000 – 2005 sprzedaż wód wzrosła o 60 proc. W ubiegłym roku Polacy wydali w sklepach na wody prawie 1,3 mld zł, o 100 mil więcej niż w 2004 roku.  W Polsce ok. 70 proc. wody butelkowanej produkuje 10 firm. Największy udział w rynku ma Żywiec Zdrój produkujący wodę źródlaną, należący do grupy Danone – 28,3 proc., następnie Nałęczowianka należącą do grupy Nestle – 8 proc., trzecie miejsce zajmuje woda źródlana Kropla Beskidu należąca do Coca Coli – 6,87 proc. W czołówce jest też Muszynianka, która jest Spółdzielnią Pracy i produkuje wodę mineralną – 4,4 proc. rynku. W czołówce jest też prywatna firma Ustronianka Michała Bożka.

12.04.2006


Fuzja w oranżadzie
Beata Drewnowska

Hoop i Maspex chcą kupić kaliską Hellenę, producenta zimnych napojów – wynika z informacji podanej przez Rzeczpospolitą. Od połowy 2005 roku kaliska Hellena jest w upadłości. Mimo to nadal produkuje napoje i ma ok. 4-5 proc. udziału w rynku. W ubiegłym tygodniu do przetargu o jej majątek stanął Hoop. Nieoficjalnie wiadomo, że Hoop oraz Maspeks z Wadowic zamierzają się połączyć. Najbardziej prawdopodobne jest przejęcie Hoopa przez wadowicką spółkę. W 2005 roku przychody Maspexu wyniosły 1,8 mld zł. Maspex nie ma w swojej ofercie napojów gazowanych i wody mineralnej.

09.04.2006

Jeżeli masz pytania, napisz do nas
- odpowiada specjalistka dietetyk Ewa Rogalska

W odpowiedzi na pytania czytelniczki jaką pić wodę, odpowiada specjalistka dietetyk. Zwraca uwagę, że kupując wodę mineralną warto przeczytać, co zawiera.

06.04.2006
Zanim sięgniesz po wodę leczniczą, zpytaj lekarza, czy warto ją pić
Najlepsza bez gazu

W artykule napisane jest że bez ograniczeń i bez konsultacji z lekarzem można pić wody których nasycenie składnikami mineralnymi nie przekracza 1500 mg na litr. Następnie, że wody wysokozmineralizowane pite w nadmiernych ilościach, mogą źle wpłynąć na pracę naszych nerek i wątroby. Autorka podaje jeszcze szereg innych zaleceń powołując się na lekarza, ale te informacje są nieścisłe.

Komentarz Niestety pomieszała autorka artykułu wody mineralne z wodami leczniczymi. Są w artykule prawdy, półprawdy i …nieprawdy. To prawda, że trzeba pytać lekarza, co pić a nawet jeść, gdy się jest chorym, ale nikt nie może powiedzieć, że najlepsze są wody bez gazu. Jest to kwestia gustu i wyboru konsumenta. A wody gazowe smakują wielu ludziom, bo te bez gazu bywają mdłe w smaku. Poza tym zdrowym ludziom nie szkodzą, a mają ten walor zdrowotny, że w nich nie rozwija się flora bakteryjna.
Przesadą jest stwierdzenie, że trzeba patrzeć czy w wodzie mineralnej niema za dużo jodu, magnezu, potasu, cynku. Niema takich wód, co by miały nadmiar tych pierwiastków. Jodu to prawie w ogóle w takich wodach niema, magnezu mamy za mało w pożywieniu, więc należy właśnie szukać wody z duża ilością magnezu, potasu są w wodach takie minimalne ilości, że nawet nie warto wspominać o nim. Więc, po co takie informacje? Nawet sód bywa w tak małych ilościach, że więcej „szkodzi” zjedzenie trzech plasterków kiełbasy niż wypicie dużej butelki wody mineralnej. Dla utrzymania dobrego zdrowia powinno się pić wody z duża zawartością minerałów, których nam brakuje w codziennej diecie, zwłaszcza wapnia i magnezu, który korzystnie wpływa na pracę serca.
Wody miękkie bez składników mineralnych rozrzedzają elektrolity w naszych komórkach, które są czynnikiem sprawczym ruchów motorycznych naszych mięsni w tym i serca!
Autorka pisze też: Sprawdź, co pijesz. A mu musimy napisać: Sprawdź co piszesz! Wody zawierające 15 procent składników mineralnych, to są solanki! Do kąpieli a nie do picia!!!
04.04.2006

Marcin Barcz
BARCZ ZARZĄDZA WODĄ - TW

Marcin Barcz
objął stanowisko dyr. generalnego ds. wody w spółce Coca-Cola HBC Polska. Poprzednio pełnił funkcję dyr. sprzedaży regionu centralno-zachodniego, z firmą związany jest od ok. 10 lat.
Obecnie w portfolio marketera są trzy marki: Kropla Beskidu, Vita i Multi Vita. Coca-Cola wycofuje natomiast z rynku brand Bonaqa. - Woda jest dla nas kategorią strategiczną. Od kilku lat w Polsce obserwujemy trend wzrostowy w konsumpcji wód naturalnych, szczególnie pochodzących z gór. Dlatego postawiliśmy na marki, które pochodzą z rozlewni w Tyliczu, w Beskidzie Sądeckim, przede wszystkim na Kroplę Beskidu — mówi Iwona Jacaszek, dyrektor ds.korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska.
W październiku 2003 r. Coca-Cola przejęła od Maspeksu Wadowice firmę Multi Vita i rozlewnie w Tyliczu. Butelkowane są tam naturalne wody źródlane i mineralne. Bonaqa była wodą mineralizowaną i w ostatnich latach jej udziały spadały. Markę obsługiwała agencja Publicis. Twarzą brandu Bonaqa była Anna Maria Jopek. Ostatnia kampania marki pojawiła się w 2003 r. i kosztowała 8 min zł (Expert Monitor).
04.04.2006

Wycofanie Bonaqy

Bonaqa była wodą mineralizowaną i w ostatnich latach jej udziały w rynku znacznie spadły. Markę obsługiwała agencja Publicis. Twarzą brantu Bonaqa była Anna Maria Jopek. Ostatnia kampania marki pojawiła się w 2003 r. i kosztowała 8 miln zł. (Expert Monitor)


03.04.2006


Woda mineralna jest niezbędna dla naszego zdrowia   
Ona życia ci doda

W artykule pisze się, że zajmujemy w Europie mało zaszczytne, bo jedno z ostatnich miejsc w spożyciu wody mineralnej podając, że Polak wypija jej rocznie tylko 30 litrów, Belg - 112, Szwajcar- 88, Francuz – 82.
Komentarz I kolejny raz musimy to prostować. Bo to nie jest tak! Tu podaje się ile wypito wód butelkowanych! A to nie to samo. Statystyki niestety nie rozróżniają wód mineralnych od wód nie mineralnych, u nas zwanych źródlanymi. I to jest całe nieporozumienie.
W Polsce jest wiele wartościowych wód mineralnych i dobrze, że w dalszej części artykułu pisze się o ich roli dla zdrowia człowieka. Tylko trzeba pamiętać, co to jest woda mineralna
.

02.04.2006

Pić dużo, ale z głową
Dominika Sikora

I znowu to samo: Przeciętny Polak wypija rocznie zaledwie 40 litrów wody mineralnej, Szwajcar –88 litrów a Belg aż 112 litrów.....

Komentarz To nie wody mineralnej wypijają tyle te nacje tylko wody butelkowanej. A to jest ogromna różnica! No, ale takie dane publikują różne organizacje, żeby pokazać jak to dynamicznie wzrasta w naszym kraju przemysł rozlewniczy i jak to jesteśmy biedni zapóźnieni w rozwoju. Ale oprócz pożytecznych informacji, których jest w artykule kilka, są również różne delikatnie mówiąc nieścisłości.
Do najpoważniejszych błędów należy podanie w klasyfikacji wody ilości zawartych w nich w procentach składników mineralnych.
Jak można by było pić wodę zawierającą w jednym litrze (1000 mg) 15 procent soli mineralnych czyli 150 mg!  Taka woda to czysta solanka nadająca się najwyżej do kąpieli a nie do picia! No ale kolejne zdanie jest jeszcze bardziej szokujące. Na zadane w artykule pytanie: Co pić. Możemy przeczytać taką oto odpowiedź: Do częstego i codziennego spożycia najlepsze są wody o średniej i niskiej mineralizacji, z małą zawartością wody.
No, ale jeżeli mamy piwo bezalkoholowe, margarynę bez cholesterolu, cukierki bez cukru no to, czemu nie mielibyśmy mieć wody mineralnej bez wody?
No cóż można na koniec napisać? No chyba tylko tyle, że nie tylko trzeba pić z głową, ale także pisać.
01.04.2006

Jazda na minerałach
Tadeusz Wojtaszek


Sportowcom po dużym wysiłku i stresie zdarza się zemdleć, a nawet umrzeć. To nie brak kalorii, lecz magnezu, może być przyczyną tragedii.

Justyna Kowalczyk, jak pamiętamy, straciła przytomność na trasie biegu narciarskiego na 10 km na Igrzyskach Olimpijskich w Turynie. Cieszyła się przedtem dobrym zdrowiem i nikt z jej opiekunów nie potrafił wyjaśnić, dlaczego zasłabła. Sama zaś stwierdziła, że zabrakło jej kalorii i na to nałożył się jeszcze ogromny stres. Potem oficjalnie podano, że powodem zasłabnięcia był niski poziom cukru w organizmie. Ale czy tylko cukru?  więcej na stronie >>>
Top