Przegląd prasy 2006 r. Styczeń 2006 |
Nr 12/2006 Europę Wschodnią czeka znaczny wzrost produkcji wód butelkowanych Zenith International prognozuje znaczny wzrost sprzedaży wód butelkowanych w Europie Wschodniej. Sprzedaż wody butelkowanej wzrosła tu w 2005 roku o 9 %. Po raz pierwszy globalne spozycie w tym regionie przekroczyło poziom 10 mld l; według ocen Zenith w 2006 roku wyniesie 11 mld l, a przez następne 5 lat będzie wzrastało średnio 7% rocznie. Średnie spożycie wody na mieszkańca Europy Wschodniej wynosi 33 l, podczas gdy w Europie Zachodniej osiągnięto 108 l. Polska jest najwiekszym rynkiem w regionie z 23 % udziału i wyprzedza Rosję z 21% udziału i Rumunię z 10 % udziału. Coraz bardziej dominującą pozycję w regionie zajmują 4 koncerny: Nestle Waters, Danone, Coca-Cola i PepsiCo. Jednakże w kilku krajach silną pozycję zachowują lokalni operatorzy jak European Drinks w Rumunii, Jamnica w Chorwacji i IPC (Mirgorodzka) na Ukrainie.
|