Reklama, poręczne opakowanie, czytelny podział na gazowane i niegazowane – w sezonie obowiązują te same metody wspierania sprzedaży wody, co w pozostałych miesiącach. Tyle że latem nie można sobie pozwolić na ich zaniedbanie.
O działaniach marketingowych opowiadają przedstawiciele kilku firm z branży wód butelkowanych.
Ewa Wróbel z Zespołu Uzdrowisk Kłodzkich, producenta Staropolanki podkreśla, iż bardzo ważne jest zapewnienie odpowiednich zapasów wyrobów gotowych, które umożliwiają ciągłość i wzrost sprzedaży, niezależnie od pogody. W planach ZUK jest kampania prasowa, konkursy dla klientów oraz działania wspierane są przez reklamę w regionalnych ośrodkach TVP.
Joanna Ulanowska, dyrektor marketingu Nestlé Waters Polska jest pewna, iż aby działania marketingowe były skuteczne i dawały wymierne efekty, muszą być spójnie i konsekwentnie realizowane, zgodnie z wytyczoną dla marek strategią. Bardzo ważna jest regularna analiza rynku i dostrzeganie w porę pojawiających się trendów, przy jednoczesnym planowaniu daleko w przyszłość. Jej firma już na wiosnę rozpoczęła przygotowania do sezonu letniego. – Obecnie w kanale nowoczesnym i tradycyjnym przeprowadzane są akcje związane ze zwiększeniem widoczności naszych produktów na półce oraz implementowane są materiały POS. W sezonie letnim, kiedy notujemy najwyższą sprzedaż wód w ciągu roku, nastąpi intensyfikacja aktywności marketingowych i sprzedażowych – dodaje Ulanowska.
O strategii marketingowej Cisowianki opowiada Edyta Bilska, marketing menadżer - Naszym zdaniem, największe wsparcie wymagane jest poza sezonem, począwszy od września. Latem skupiamy się przede wszystkim na reklamie telewizyjnej i realizowanej przy pomocy outdooru, czyli działaniach, mających na celu przypominanie konsumentom o produktach i marce. Iwona Jacaszek z Coca-Cola HBC Polska uważa, że woda powinna się znajdować w pobliżu innych napojów bezalkoholowych, zwłaszcza soków i nektarów i należy zadbać o dodatkowe ekspozycje w sekcji warzyw, owoców i zdrowej żywności.
|
|