Marzec 2007


15 marca 2007
Tomasz Prusek

FUZJA HOOPA I KOFOLI DO KOŃCA III KWARTAŁU

Największy w regionie Europy Środkowej producent napojów powstanie z połączenia czeskiej Kofoli i notowanego na warszawskiej giełdzie Hoopa. Fuzja została uzgodniona w ekspresowym tempie trzech tygodni.

Firma, która powstanie będzie sprzedawać napoje w Polsce, Czechach, Rosji, na Słowacji i Węgrzech, a roczne przychody sięgać będą rzędu 1,2 mld zł, z czego ponad połowa przypada na polską spółkę.
Wiceprezes Hoopa Marek Jutkiewicz twierdzi, że razem spółki będą mogły negocjować lepsze warunki z dostawcami i sieciami handlowymi. Większościowe udziały w firmie obejmą właściciele Kofoli, ponieważ osiągają wyższe marże na markowych produktach.

Media i Marketing Polska
14/20 marca 2007

PRZETARGI, NOWY BIZNES

Agencja GTO wygrała przetarg na realizację kampanii marki Veroni Mineral Fit. Producentem napoju jest Zbyszko Company, która współpracuje z GTO od ponad dwóch lat. Dariusz Sieczak z działu marketingu zachwala nowy produkt, będący kombinacją wody mineralnej i naturalnego soku (cytrynowego lub brzoskwiniowego). Start kampanii reklamowej zaplanowany jest na lipiec 2007 i potrwa rok. Narazie trwają negocjacje z gwiazdą, która ma wystąpić w spotach, a media obejmą telewizję, outdoor oraz prasę.

"KRANÓWKA W BUTELKACH"...to pomysł na biznes

Niedługo będziemy mogli kupić wodę z kranu - w sklepie. Puławska kranówka może konkurować z najlepszymi butelkowanymi wodami- donosi „Dziennik".

Ma to być hit eksportowy - chwali Ryszard Skwarek, szef Miejskiego przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Puławach. Z ostatnich badań wynika, że Puławianie kąpią się w źródlanej wodzie!

W litrze puławskiej „kranówki" jest ponad 600 mg składników mineralnych. Jest to możliwe dzięki temu, że woda jest wydobywana z ośmiu głębokich na 70 metrów studni, umieszczonych w lasach otaczających miasto, gdzie pod glebą kryją się pokłady kredowe. Z tak czystej wody cieszą się Puławianie, sklepikarze skarżą się z kolei na zbyt małą sprzedaż wody mineralnej - czytamy w gazecie.
Wszyscy Puławianie mają nadzieję na „puławskiej" wodzie wypłynąć. Chcą ją sprzedawać gdzie indziej. Miasto jeszcze w tym roku planuje otwarcie rozlewni wód. Na rynku chcą konkurować przede wszystkim ceną. Władze nie chcą zdradzić nazwy nowej mineralnej - na pewno nie będzie to „kranówka"...



12 marca 2007
Iwona Kamieńska

Polskie uzdrowiska czeka najazd arabskich turystów. Kuwejckie ministerstwo zdrowia już ogłosiło, że chce przysyłać prawie 30 tysięcy kuracjuszy rocznie do naszych kurortów w Krynicy, Busku, Kłodzku, Kołobrzegu, Świnoujściu.
Zainteresowanie Polską jest tak duże, że szefowie polskich uzdrowisk zatrudnili od marca w Kuwejcie specjalnego przedstawiciela, który reklamuje Arabom walory naszych uzdrowisk. Wyzwanie jest jednak bardzo duże, bo Arabowie oczekują między innymi pięciogwiadkowych apartamentów. Wymagają ponadto, aby panów obsługiwał męski personel, a panie żeński. Zabiegi dla kobiet i mężczyzn muszą być obowiązkowo prowadzone oddzielnie.

Arabowie oprócz odpoczynku, chcą również inwestować w polskie uzdrowiska. Jeszcze w tym roku polskie ministerstwo skarbu chce wystawić na sprzedaż kilka polskich spółek uzdrowiskowych- m.in. Zespół Uzdrowisk Krakowskich i Kamień Pomorski.


6 marca 2007 roku

ROZLEWALI WODĘ ZE STUDNI JAKO MINERALNĄ

Zamiast atestowanej wody mineralnej na rynek trafiło ponad 171 tyś. litrów wody ze studni głębinowej. W tej sprawie krakowska prokuratura postawiła zarzuty dystrybutorowi fałszywgo produktu. Jak powiedział „Dziennikowi Polskiemu” prok. Piotr Kosmaty, szef Prokuratury Rejonowej dla Krakowa – Śródmieścia Wschód, o przestępstwie zawiadomił prokuraturę powiatowy inspektor sanitarny, który przeprowadzał kontrolę w jednym z ujęć wodnych w Jędrzejowie. Okazało się, że tamtejsza woda trafiała do krakowskiego dystrybutora, który miał na galonach umieszczać etykiety z treścią nieodpowiadającą rzeczywistości. Naprawdę wodę pobierano ze studni głębinowej, tymczasem dystrybutor informował, że pochodziła ze znanego na rynku źródła i posiadała atest Państwowego Zakładu Higieny.
-Dystrybutorowi zarzuciliśmy, że od marca do sierpnia 2006 roku wprowadzał do obrotu zafałszowany środek spożywczy w postaci wody mineralnej- powiedział prok. Kosmaty. Podejrzany przedsiębiorca nie przyznał się do zarzutów. Grozi mu kara grzywny, ograniczenia wolności lub pozbawienia wolności do roku. (STRZ)


WIADOMOŚCI HANDLOWE
Marzec 2007

Kofola wprowadzi nowe kategorie produktowe. W połowie roku firma planuje wprowadzenie na rynek napojów herbacianych. Niewykluczone także, że obok 100-proc. soków owocowych Jupi, pojawi się kolejna kategoria soków z miąższem. Kofola bada również kategorię wód mineralnych. Na rynku czeskim z dużym sukcesem od lat sprzedaje markę wody mineralnej Rajec.


WIADOMOŚCI HANDLOWE
Marzec 2007

Firma Eden Springs Poland uruchomiła w Grodzisku Wielkopolskim nową rozlewnię wody źródlanej. Produkcja ma wynosić około 50 mln litrów wody rocznie. Eden Springs of Eden - czołowego europejskiego dostawcy wody źródlanej w 19 - litrowych butlach. W Polsce jest obecna od 1997 roku. Posiada rozlewnie w Grodzisku Wlkp., Krzeszowicach i Kotuniu.


Top