Największy w regionie Europy Środkowej producent napojów powstanie z połączenia czeskiej Kofoli i notowanego na warszawskiej giełdzie Hoopa. Fuzja została uzgodniona w ekspresowym tempie trzech tygodni. Firma, która powstanie będzie sprzedawać napoje w Polsce, Czechach, Rosji, na Słowacji i Węgrzech, a roczne przychody sięgać będą rzędu 1,2 mld zł, z czego ponad połowa przypada na polską spółkę.
Wiceprezes Hoopa Marek Jutkiewicz twierdzi, że razem spółki będą mogły negocjować lepsze warunki z dostawcami i sieciami handlowymi. Większościowe udziały w firmie obejmą właściciele Kofoli, ponieważ osiągają wyższe marże na markowych produktach. Media i Marketing Polska Agencja GTO wygrała przetarg na realizację kampanii marki Veroni Mineral Fit. Producentem napoju jest Zbyszko Company, która współpracuje z GTO od ponad dwóch lat. Dariusz Sieczak z działu marketingu zachwala nowy produkt, będący kombinacją wody mineralnej i naturalnego soku (cytrynowego lub brzoskwiniowego). Start kampanii reklamowej zaplanowany jest na lipiec 2007 i potrwa rok. Narazie trwają negocjacje z gwiazdą, która ma wystąpić w spotach, a media obejmą telewizję, outdoor oraz prasę.
"KRANÓWKA W BUTELKACH"...to pomysł na biznes
Polskie uzdrowiska czeka najazd arabskich turystów. Kuwejckie ministerstwo zdrowia już ogłosiło, że chce przysyłać prawie 30 tysięcy kuracjuszy rocznie do naszych kurortów w Krynicy, Busku, Kłodzku, Kołobrzegu, Świnoujściu.
Zainteresowanie Polską jest tak duże, że szefowie polskich uzdrowisk zatrudnili od marca w Kuwejcie specjalnego przedstawiciela, który reklamuje Arabom walory naszych uzdrowisk. Wyzwanie jest jednak bardzo duże, bo Arabowie oczekują między innymi pięciogwiadkowych apartamentów. Wymagają ponadto, aby panów obsługiwał męski personel, a panie żeński. Zabiegi dla kobiet i mężczyzn muszą być obowiązkowo prowadzone oddzielnie. Arabowie oprócz odpoczynku, chcą również inwestować w polskie uzdrowiska. Jeszcze w tym roku polskie ministerstwo skarbu chce wystawić na sprzedaż kilka polskich spółek uzdrowiskowych- m.in. Zespół Uzdrowisk Krakowskich i Kamień Pomorski.
ROZLEWALI WODĘ ZE STUDNI JAKO MINERALNĄ Zamiast atestowanej wody mineralnej na rynek trafiło ponad 171 tyś. litrów wody ze studni głębinowej. W tej sprawie krakowska prokuratura postawiła zarzuty dystrybutorowi fałszywgo produktu. Jak powiedział „Dziennikowi Polskiemu” prok. Piotr Kosmaty, szef Prokuratury Rejonowej dla Krakowa – Śródmieścia Wschód, o przestępstwie zawiadomił prokuraturę powiatowy inspektor sanitarny, który przeprowadzał kontrolę w jednym z ujęć wodnych w Jędrzejowie. Okazało się, że tamtejsza woda trafiała do krakowskiego dystrybutora, który miał na galonach umieszczać etykiety z treścią nieodpowiadającą rzeczywistości. Naprawdę wodę pobierano ze studni głębinowej, tymczasem dystrybutor informował, że pochodziła ze znanego na rynku źródła i posiadała atest Państwowego Zakładu Higieny. WIADOMOŚCI HANDLOWE Kofola wprowadzi nowe kategorie produktowe. W połowie roku firma planuje wprowadzenie na rynek napojów herbacianych. Niewykluczone także, że obok 100-proc. soków owocowych Jupi, pojawi się kolejna kategoria soków z miąższem. Kofola bada również kategorię wód mineralnych. Na rynku czeskim z dużym sukcesem od lat sprzedaje markę wody mineralnej Rajec. WIADOMOŚCI HANDLOWE Firma Eden Springs Poland uruchomiła w Grodzisku Wielkopolskim nową rozlewnię wody źródlanej. Produkcja ma wynosić około 50 mln litrów wody rocznie. Eden Springs of Eden - czołowego europejskiego dostawcy wody źródlanej w 19 - litrowych butlach. W Polsce jest obecna od 1997 roku. Posiada rozlewnie w Grodzisku Wlkp., Krzeszowicach i Kotuniu.
|